Monday, December 17, 2012

Een paradoxale Look: Final Fantasy XIII-2

monster elk

Final Fantasy XIII-2 is de nieuwste uitgave in de Final Fantasy XIII saga te wachten op de derde game aan de oppervlakte in het jaar 2013. In FF XIII-2, het spel in de voetsporen van zijn voorganger, het gebruik van de Paradigm Shift vechtsysteem. Echter, Final Fantasy XIII-2 bracht meer op de tafel, een geëvolueerde gestreden, een betere Crystarium, monster vastleggen en paradox eindes. FF XIII-2 is een niet-lineair spel waar spelers de keuze om 'lopen hun eigen weg' om de meerdere eindes van het spel biedt te ervaren. Spelers hebben de keuze uit terug te draaien de tijd om de fouten die ze gemaakt te corrigeren en getuige extra scènes die ze hebben gemist.

De Paradigm Shift-systeem is een systeem waardoor spelers rollen in de strijd te veranderen. Het systeem nog steeds vertrouwd op een ATB of Active Time Battle systeem waarbij spelers moesten wachten tot hun meters waren gevuld met aanvallen of spreuken uit te voeren. In Final Fantasy XIII-2 was het systeem opgevoerd waardoor de ATB veel sneller dan alle andere Final Fantasy zonder al te veel vertraging. Daarbij kunnen spelers verschuiven door middel van zes rollen om de situatie aan te passen. De conclusie gevechten beloond spelers met Gil, de belangrijkste valuta, items en een soms, monster kristallen. Monster kristallen zijn kristallen recht verkregen na het gevecht het markeren van een succesvolle monster vast te leggen. Deze monsters zijn nu uw bondgenoten in de strijd.

Elk monster zal hebben hun specifieke kenmerken en rol. Bijvoorbeeld, een Cactuarina is een medic, terwijl een rode Chocobo is een Commando. Rollen kan niet worden veranderd, ze zijn permanent toegewezen aan het monster. Elk monster zal hun groei volgens de Crystarium charts. Echter, in tegenstelling Noel en Serah die afhankelijk zijn van CP aan vaardigheden en statistieken te krijgen, monsters consumeren items die kunnen worden gekweekt in heel Pulse.

Heel vreemd om de Final Fantasy-serie zijn pretparken in de game spelers tegenkomen Serendipity, een plek waar de tijd geen stroom. Serendipity beschikt over Chocobo Races (in verwijzing naar Golden Saucer Final Fantasy VII's), muntautomaten en tafelspelen. Op de faciliteit, kan Serah en Noel spelletjes spelen en verdien casino munten. Dit zijn speciale soorten munten worden gebruikt om items, zoals monster accessoires, Wild Artefacten enzovoort uit te wisselen. Door deel te nemen aan de spellen, spelers krijgen vitale Fragmenten die overgaan tot de kronieken uit te leggen in het spel.

In tegenstelling tot alle andere titel in de Final Fantasy franchise, XIII-2 bevat paradox eindes. Er zijn acht van deze uitgangen die kunnen worden ontgrendeld door te voldoen aan specifieke eisen. Elk einde zal het verhaal vertellen van Serah en Noel in een andere omgeving en natuurlijk de tijd. Voor sommige paradox eindes, moeten spelers het spel te voltooien door middel van hun eerste run door het spel. Het spel zal je belonen met een Paradox-Scope. Dit item opent eindes en tweaken boss battles.

Paradox Scope laat bazen te zijn veel krachtiger dan spelers eerder gevochten in het spel. Bijvoorbeeld, als de baas je ondervonden rond veertigduizend HP had. Activeren van de Paradox toepassingsgebied maakt het mogelijk de baas tot meer dan twee miljoen HP bevatten en komt vaker voor bij de aanvallen.

Concluderend Final Fantasy XIII-2 is een ander spel in vergelijking met de andere series. Het spel is gepolijst, tekening in elementen uit ventilator feedback aan de gameplay en mechanica te verbeteren. In zekere zin is het spel zeker de weg vrijgemaakt voor een nieuw vervolg op komen zetten in 2013. Zelfs als het spel is drastisch veranderd van de oorspronkelijke versie, is er geen verrassing het spel nog steeds leuk en geliefd door nieuwe fans van de franchise. De zoektocht naar Lightning blijft in Lightning Returns: FINAL FANTASY XIII ingesteld te zijn vrijgegeven volgend jaar in een geheime datum en tijd.

No comments:

Post a Comment