Elektronische gaming is sterk geëvolueerd in de afgelopen jaren. Als data bandbreedte, rekenkracht en schermresoluties gestaag toenemen; ontwikkelaars gelijke tred houden tot meer realistische en meeslepende Internet entertainment-ervaringen te bieden. Het is moeilijk om een ??wereld zonder de rijkdom van de online games die vandaag de dag het web surfers zijn gaan verwachten, maar de geschiedenis van online gaming gaat terug lang voordat de mainstream goedkeuring van het internet.
De eerste games die worden gespeeld via computernetwerken werden ontwikkeld in de vroege jaren 1970. Deze werden gebouwd op multi-user timeshare terminals op universiteiten. Het laatste deel van dat decennium zag de komst van multi-user dungeons (MUD,), die later uitgroeide tot multi-access kerkers (MAD) en massive multiplayer online role playing games (MMORPG.)
In 1985 werd het spel eilanden van Kesmai vrijgegeven voor gebruikers van de commerciële CompuServe computernetwerk. Met graphics up van ASCII-tekens gemaakt, deze multi-player RPG had weinig gelijkenis met de games van vandaag de dag, maar in vele opzichten, het was een voorloper van de moderne MMORPG. De fantasie rollenspel veldslagen van dit spel behoorden tot de vroegste voorouders van de hedendaagse online vechtspellen.
Later in de jaren 1980, werden de eerste games ontwikkeld die gebruikt het Internet Protocol (IP) om te communiceren. In 1991 werd het spel Neverwinter Nights vrijgegeven voor AOL abonnees. Dit wordt alom geprezen als de eerste 3D grafische MMORPG. Naarmate het internet groeide in populariteit bij het grote publiek, de jaren 1990 zag een explosie van rollenspel, shooter, strategie en online vechtspellen met multiplayer mogelijkheden. Enkele van de meest opvallende zijn Doom, Warcraft en Quake.
Tegen het jaar 2000, de meeste commerciële game software pakketten kenmerkte de mogelijkheid om online te spelen tegen andere spelers. Hoewel veel van de meest populaire online games zijn ontworpen voor multiplayer-actie, ontwikkelaars waren er snel bij om te profiteren van internet technologieën zoals Flash en JavaScript nodig om single-player games te maken ook.
Het jaar 2002 zag de lancering van gaming netwerken zoals Xbox Live en Steam. Als sociale netwerken groeide in populariteit in de hele decennium, bedrijven als Zynga sprong op de bandwagon te casual games die gebruikers kunnen spelen tegen hun vrienden te creëren. Vandaag de dag, de opties voor online gaming variëren van commerciële software pakketten, om sociale netwerk gamen, naar de browser-based games en zelfs mobiele apps.
Gamers hoeven niet langer te abonneren op dure online diensten of commerciële software pakketten kopen om online te spelen. Voor degenen die willen een handige en leuke game-ervaring, zijn er tal van sites die online vechtspellen en een verscheidenheid aan andere uitdagingen die kunnen worden op dit moment, speelde gelijk in uw web browser te bieden.
No comments:
Post a Comment