Thursday, January 3, 2013

Thunderstone en Thunderstone Advance, Board Game Review

Thunderstone is een deck-building game door Mike Elliott, gepubliceerd in 2009, een jaar na Dominion op de markt, het creëren van een razernij met de introductie van een warme combinatie van game mechanics: dek gebouw en kaart opstellen. In spellen met behulp van deze mechanica, spelers kiezen kaarten uit een gemeenschappelijke pool aangelegd op de tafel, en probeer geleidelijk opgebouwd de beste dek van kaarten waarmee dat zal het verwerven van de meeste punten. Het thema van deze games kunnen verschillen, maar het belangrijkste idee blijft hetzelfde. Met dit overzicht zullen we kijken naar 2 spellen, de oorspronkelijke Thunderstone uitgebracht in 2009 en de nieuwe Thunderstone Advance, dat is een nieuwe, verbeterde uitvoering van het originele spel.

Speloverzicht

In Thunderstone, jij bent de leider van een heroïsche partij van avonturiers komen tot Barrowsdale, in de buurt Grimhold Dungeon waar de eerste Thunderstone, een artefact van de kwade macht, wordt gehouden. U zoekt naar de Thunderstone te vinden, maar om dat te doen, moet je krachtige monsters die de kerker bewaken vechten. Je moet bouwen aan een spel kaarten, bestaande uit avonturiers, wapens, magische spreuken, voedsel en andere items.

Voordat u begint met het spel, moet je 3 verschillende soorten decks te stellen. Vergeet niet dat in elk spel van Thunderstone u niet alle kaarten in het spel gebruiken, maar elke keer dat de kaarten die u gebruikt zal anders zijn:

Dungeon dek: Er zijn 8 verschillende klassen van monsters. U kiest 3 of meer klassen in willekeurige volgorde, alle monsters die tot deze klassen en schud ze naar de kerker dek te vormen. Schud de speciale Thunderstone kaart met de onderste 10 kaarten van de Dungeon dek. Nu bent u klaar om de zaal dat is het gebied waar je vecht de monsters, naast de Dungeon dek geplaatst bevolken. Er zijn 3 rijen van monsters in de hall oppervlakte. De kaart die het verst van de Dungeon dek is rang 1 en het dichtst bij de een is rang 3. Deze rangen worden bevolkt met monsters uit de Dungeon dek. De rang van elk monster, wordt geassocieerd met een bepaalde hoeveelheid Licht penalty, afgetrokken van de helden aanvalskracht. Dit element van het spel probeert om een ??echte situatie te simuleren in een kerker, waar hoe verder je vooruit in het, hoe minder licht er is, het remmen van je om goed te zien de monsters, dus het verlagen van de kracht van je aanval. Elk punt van licht straf aftrekken 2 punten van de macht van je aanval. Monsters geplaatst in r

Ank 1, geven een lichte straf van 1 (dus aanval -2), monsters in rang 2 geven 2 punten van licht straf (dus aanvallen -4) en die in rang 3 geven 3 punten van licht straf (dus aanval -6).

Village dek. Het dorp dek bestaat uit Helden, magische spreuken, wapens en verschillende items. Deze worden willekeurig gekozen elke keer dat je speelt, met behulp van randomizer kaarten, net als monster klassen worden gekozen. Er zijn echter 4 basis soorten kaarten die altijd aanwezig zal zijn in het dorp: Militie, Torch, Strijkijzer Rantsoen en Dagger. In elk spel dat je kiest 4 verschillende Heroes en 8 verschillende Village kaarten naar het dorp te bevolken, samen met Basic kaarten. Al deze kaarten bevolken het dorp. Elke keer dat u ervoor kiest om het dorp te bezoeken als je actie, kunt u koopt een van hen.

Vanaf Deck. Elke speler krijgt 6 Militie (6 Regulieren in Thunderstone Advance), 2 dolken (Longspears in Thunderstone Advance), 2 ijzer rantsoenen (Thunderstone Shards in Thunderstone Advance) en 2 fakkels. Dit is uw startpunt dek dat je zal geleidelijk toenemen, te vullen met kaarten van het dorp en monsters die je verslaan. Je shuffle je deck en plaats het gezicht naar beneden voor je. Teken de top 6 kaarten van je deck en u bent klaar voor het avontuur.

In je beurt kun je ervoor kiezen om een ??van de volgende acties doen:

Bezoek het dorp: De kaarten die je in je hand, geef je een bepaalde hoeveelheid gouden munten. U kunt dit goud om kaarten te kopen van het dorp zoals je ziet van toepassing. In feite is dat is wat je vooral zult doen in je eerste paar bochten, als je Wil waarschijnlijk niet sterk genoeg zijn om monsters aan te vallen in de hal.

Voer de kerker: Elke held heeft een aanvalskracht, aangegeven op de kaart. De gecombineerde aanval kracht van alle helden in uw hand is uw totale beschikbare vermogen om monsters te verslaan. Bovendien een aantal kaarten, zoals de fakkel, over u lichten, waardoor er minder of zelfs elimineren van licht straffen. Als je sterk genoeg bent om een ??monster in de hal te verslaan, waarbij rekening wordt gehouden licht straffen, kunt u de kerker, rust uw helden met wapens indien beschikbaar, spreuken en versla een monster. Elk monster, wanneer verslagen, beloont u met een bepaalde hoeveelheid van de overwinning punten en een aantal experience points die je kunt gebruiken om een ??level omhoog je helden.

Rest. Door te kiezen voor deze optie, kunt u rusten en kan een kaart te vernietigen uit je hand. Het gaat naar de vernietigde kaarten stapel niet te weggegooid stapel.

Aan het einde van je beurt, je gooit u alle kaarten in je hand op de aflegstapel en trek zes nieuwe kaarten. Wanneer uw deck leeg is, shuffle alle kaarten van de stapel verwijderd om uw nieuwe trekstapel te vormen.

Het spel eindigt als een speler verzamelt de Thunderstone (door het verslaan van een monster in Rank 1 waardoor de Thunderstone te verhuizen naar dat open rang) of komt deze rang 1 omdat een monster werd niet verslagen. Spelers tellen overwinningspunten van kaarten die ze hebben verzameld tijdens het spel. De speler met de meeste overwinningspunten wint het spel.

In 2012 werd een nieuwe bijgewerkte versie van Thunderstone model: Thunderstone Advance. De eerste set van de nieuwe versie heet "Towers of Ruin". Kaarten van originele Thunderstone en Thunderstone Advance kunnen samen worden gemengd. Hier zijn de belangrijkste nieuwe features van Thunderstone Advance:

Terminologie Gewijzigd: Licht penalty heet nu de Duisternis. Reageer is een nieuwe mogelijkheid waarmee spelers om op te treden tijdens de andere spelers draaien. Raid is een nieuw effect dat optreedt wanneer monsters worden eerst geopenbaard in de Dungeon Hall.

Thunderstone: De Thunderstone kaart is vervangen door Thunderstone drager. Nu het spel eindigt wanneer een speler verslaat de Thunderstone aan toonder of hij ontsnapt aan de Dungeon Hall (bereikt rang 1).

Speelveld: Thunderstone vooraf wordt geleverd met een dubbelzijdige bord dat meer dan een doel dient. Het speelbord helpt om kaarten beter te organiseren, omdat er sleuven op het aan monsters en het dorp kaarten te plaatsen. Bovendien bevat een meer evenwichtige setup door bepalen van een bepaald aantal elke kaart te gebruiken type in het spel. Er zijn 4 slots voor wapens, 3 slots voor items en 3 slots voor spreuken. Tijdens het instellen dorp randomizer kaarten zal worden onthuld en bijpassende stapels van het dorp kaarten zullen worden geplaatst op de daarvoor bestemde sleuf. Als alle sleuven van de geopenbaarde randomizer kaarttype zijn gevuld, dan een ander randomizer kaart wordt onthuld. De twee zijden van het spelbord te bieden voor beginnende en gevorderde spelen. De beginnende kant heet "wildernis kant". duisternis regels zijn eenvoudiger en er zijn 4 slots voor monsters in de kerker Hall. Geavanceerde kant heet "dungeon kant" met klassieke duisternis regels en 3 rangen.

Monsters: Monsters hebben nu niveaus. Bij de installatie wordt een monster groep van elk niveau (1,2 en 3) willekeurig gekozen om de Dungeon Hall bevolken. Op deze manier monsters hebben een evenwichtige voeding en rare setups bv van de meeste monsters worden overmeesterd worden vermeden.

Nieuwe actie: Naast een bezoek aan het dorp, de kerker of rusten nu spelers de optie om voor te bereiden op hun volgende ronde te hebben, door het plaatsen van zo veel kaarten ze willen uit hun hand op de top van hun dek en verwijdert u de rest.

Nieuwe soorten kaarten: Familiars zijn nieuwe speciale kaarten die kunnen worden verkregen na het verslaan van een monster. Elk van hen een of meer verschillende vaardigheden die een bepaalde hoeveelheid XP die moet worden gebruikt vereisen. Elke speler kan slechts een vertrouwd hebben tijdens het spel, open geplaatst in voor hem. Vloeken hebben vervangen generieke Ziekte kaarten.

Betere graphics

Nieuwe startkaarten: Militia is vervangen door stamgasten die zijn geschraapt gemakkelijker en wanneer uitgerust met een Polearm, terwijl in de Dungeon, kun je een kaart trekken. Iron rantsoenen zijn vervangen door Thunderstone Shards en Daggers met Longspears.

First Impressions:

Bij het openen van de doos van Thunderstone, zie je een aantal kaarten en een aantal xp tokens. Kunstwerk op de kaarten is mooi en gedetailleerd. En dan komt de moeilijke taak van het lezen van de regels. Hoewel de spelregels is goed geschreven, er is zo veel informatie in het dat een enige tijd nodig heeft om het te absorberen en in gebruik genomen, vooral als je nog nooit speelde een soortgelijk spel, zoals Dominion. Maar zelfs als je, Thunderstone biedt geavanceerde mechanica, samen met een uitgebreide terminologie en kan je op het eerste ontmoedigen spelen. Natuurlijk dingen een stuk beter als er iemand bereid om de basis uit te leggen, op deze manier het wegnemen van de last om alle 24-pagina manual.Thunderstone Advance lezen maakt een betere eerste indruk door een raad van bestuur (het is ook een dubbele eenzijdig een), die u helpt om makkelijker mee te doen in het spel en wat er gebeurt te begrijpen. Er zijn sleuven op het bord getekend voor monsters in de kerker Hall en dorp kaarten en alles lijkt beter georganiseerd en gamer vriendelijk. De twee

Dubbelzijdige bord dient als een manier voor zowel de beginnende als gevorderde spelers om de game-ervaring te genieten. Wanneer u het punt van overeenstemming te komen hoe het spel werkt, gameplay is glad en je zult snel merken dat je erg betrokken en gevangen genomen door het thema, het streven om de juiste combinaties van kaarten om een ??werkende vinden voor het bouwen, en hopelijk winnen, dek!

Componenten:

De componenten van Thunderstone zijn alleen kaarten en een aantal xp tokens. Cards hebben mooie en zorgvuldig ontworpen kunstwerk. In Thunderstone Advance, dingen nog beter. Er is ook een speelbord, die een gevoel van organisatie en kaarten geeft zijn opnieuw ontworpen met meer variatie in kleuren, nog meer gedetailleerde graphics en meer duidelijk-kaart lay-out. (Thunderstone: 7/10, Thunderstone Advance: 8/10)

Gameplay:

Gameplay is interessant en krijgt u echt betrokken. De game mechanics zijn goed doordacht, het mengen van het thema met spel acties en vaardigheden. Ik denk dat het idee van het gebruik van de licht / donker-element is een echt briljant een als is de mogelijkheid om level-up van uw helden met xp gewonnen van het slaan van monsters in de kerker Hall. Er zijn veel meer kleine details die gameplay te verbeteren, zoals kerker effecten en buit, en alle bewijzen dat gameplay is zeer zorgvuldig ontworpen. Echter, tijdens de installatie, is het mogelijk dat rare combinaties van dorp of monster kaarten zullen komen, waardoor het spel moeilijk te verslaan, of iets oninteressant. Goed nieuws is dat dit probleem is verholpen in Thunderstone Advance, welke specifieke aantal slots voorziet in ander dorp kaarttypes, alsmede monsters van verschillende niveaus. In Thunderstone te voren, de extra optie van "de voorbereiding" als een spel actie, kunt u het ontwerpen van uw volgende hand en zorgt voor meer flexibiliteit en de mogelijkheid om beter gebruik maken van uw strategie. Bovendien t

Hij vervanging van Militie door de meer efficiënte Regulieren is een zeer belangrijke verbetering, waardoor spelers de kerker te voeren sneller en enigszins verminderen van het bestaan ??van "dode kaarten" tijdens de late game. De kracht van het spel ligt in de ontwikkeling van de beste strategie om te winnen met de beste combinaties van kaarten en in de juiste hoeveelheden. (Thunderstone: 7/10, Thunderstone Advance: 8/10)

Learning Curve:

Het spel heeft een vrij steile leercurve. De eerste game zal duren veel langer dan 60 minuten en u waarschijnlijk zal moeten terug naar de spelregels en kijken wat details in het spel. Echter, na deze eerste wedstrijd, zullen de dingen verlopen en u zult waarschijnlijk blij te voelen voor al die kleine details in het spel, die het een beetje ingewikkeld, maar op die manier meer interessant. 6/10

Thema:

Het element van thema is dominant hier, in tegenstelling tot Dominion, en je constant de drang voelen en angst om verder terug in de grot en sloeg die verachtelijke monsters. Er zijn veel elementen die bijdragen aan het gevoel van onderdompeling als het licht / donker element, genezing van ziekten / vloeken met geestelijken en nog veel meer. 8/10

Herspeelbaarheid:

Met tientallen verschillende helden, monsters en dorp kaarten worden geen twee games hetzelfde zijn. Randomizer kaarten kunnen worden gebruikt tijdens het instellen, om willekeurig kiezen helden, monsters en het dorp kaarten die beschikbaar zal zijn in het spel. Als je van het dek gebouw / kaart opstellen monteur van het spel, zal je waarschijnlijk vele uren spelen van dit spel en geniet ervan veel. Een aantal uitbreidingen zijn vrijgegeven en meer zal worden uitgebracht in de toekomst, breng aan de game meer helden, monsters en het dorp kaarten en nieuwe soorten kaarten, aldus de herspeelbaarheid. 8/10

Leuk:

Het spel biedt veel spanning en kan leuk zijn, maar er is weinig speler interactie. Misschien een improvent op dit gebied, moet worden opgenomen in Thunderstone vooraf, met dorp kaarten die meer zou knoeien met decks tegenstander. 6/10

Voors:

Nice artwork

Gameplay met diepte

Replayablity

Immersion

Tegens:

Minimum speler interactie

Enigszins complexe regels

Algemeen: Thundertone: 7, Thunderstone Advance: 7.3

No comments:

Post a Comment